Direktlänk till inlägg 9 december 2008

mina jävla ögon!

Av Jessica - 9 december 2008 11:04

ÅÅÅÅÅÅ varning för deprimerande inlägg!


Jag e nyss hemkommen från optikern. Idag va hon huuuur gullig som helst mot mig och det kändes ju bra. Men mina ögon... ja vad säger man, jag är deprimerad! 

Min optiker tog gul kontrastvätska i mina ögon för att kunna se ordentligt och det såg inte bra ut :-(. På höger öga har jag ett sår som ser ut att ligga djupt och i båda ögonen har jag även en massa småprickar. Jag sa att jag skött mig bra, inte haft linser ofta, droppat ögonen både morgon, middag, kväll. Vad mer kan jag göra?

Min optiker sa att hon inte tror att mitt problem bottnar i att jag haft linser (som vi tidigare trott) utan att detta är ett ögonfel som jag hade fått ändå, att det beror på min sammansättning av tårvätska, att den är fel. Typ. Jag frågar vad man brukar göra åt sånna som har ögon som mina. Då svara hon att jag är det absolut värsta (!) fallet hon stött på, hon har aldrig sett nåt liknande :-o. Å vad jag hatar att höra sånt. Okej att man gärna vill vara unik, men inte på det HÄR sättet.

Så det är bara att pallra sig in till cityakuten nån dag och träffa ögonspeciallisten och se vad man eventuellt kan göra.

Jag kanske får förbereda mig på en framtid i mörker? vad vet jag, snart kanske mina barn har en blind mamma. Nä nu ska jag gå och gråta en skvätt.


Och Erik, han e jag oxå sur på. jag försökte ringa honom efter optikern för att få lite tröst, men han joooooobbade i butiken nu och kunde absoluuuut inte prata. Jag sa att jag kände mig ledsen. Han frågade om det va  allvarligt och jag sa att ja det är det. Vet ni va han svarar? Kan jag ringa dig på lunchen?

Vilket jävla stöd va? Tack för den. Jag säger ju det, Eriks adidas kommer alltid i första hand!

 
 
mia

mia

9 december 2008 14:43

Ojoj... lider med dig!! Gör ont i hela mig när jag läser.. gahh ögon är så känlsigt ställe tycker ja *brr*.. Håller tummarna för att du bli ok!

Haha ja jag vet inte vad jag ska säga om killen med addidas som lover.. köp puma till resten av familjen bara för att jävlas.. ;)
*kjami*

http://marialicious.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lisa med tindra

9 december 2008 18:01

Hej gumman. Oj vad jag lider med dig när jag läser vad som hände hos optikern. Jag hoppas att det hittar något som hjälper så att du blir bra...

kram på dig

 
Christina

Christina

9 december 2008 19:03

Gumman, usch låter inge kul..Hoppas dina ögon vill återhämta sig och bli bättre.Kramis

http://leonletizia.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

9 december 2008 21:12

Åh,kunde jag skulle jag komma och ge dig en kram o så hade du kunnat prata av dig hur mycket du velat!Lider med dig,gumman o hoppas de kan hitta på nåt bra så ögonen blir fixade.Förstår att du känner dig ledsen och besviken på Erik,min sambo är likadan emellanåt så jag vet hur tråkigt det känns när de typ inte "bryr sig"(fast det gör de väl,men på sitt eget lite konstiga sätt..*ler*)
Massa Kramar!!!!

http://www.lillapingvin.blogg.se

 
Therese med Anton och Wilmer

Therese med Anton och Wilmer

9 december 2008 22:16

Gud va jag håller mina tummar för att dina ögon ska bli bättre. Hoppas att det ordnar sig så fort som möjligt (för det kommer ordna sig).
Massa stora bamsekramar

http://tessan80.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards