Direktlänk till inlägg 9 december 2008

Kan man va så här lojal mot sitt företag?

Av Jessica - 9 december 2008 10:57

Erik älskar sitt jobb på adidas. Han andas adidas, lever adidas, han tror nog han är adidas.... Jag kan bli GALEN på det! Jag har aldrig någonsin träffat på en person som är lojalare mot sitt arbete än han!

Lyssna på det här exemplet:

Igår när vi satt och tittade på tv så hade stadium reklam för en skridsko. Erik behöver skridskor. Denna på tv kostade 299kr och jag sa att det va ju ett bra pris!

Erik svarar: Men det såg ut som att det va NIKE, va det de?

Jag: Inte vet jag, hann inte se. Men va spelar det för roll om det är nike????

Erik: Jag vägrar ha nike! Det är inte rätt.

jag: ???? Men gör adidas skridskor då?

Erik: nä!

Jag: men då spelar det väl ingen roll vilket märke du har.

Erik: jo, jag vägrar ha nike, det är inte rätt mot adidas.

Jag: Alltså e du seriös???? Vem fan bryr sig om du glider runt i ett par nike skridskor i vår lilla lokala ishall? Jag tror knappast din chef kommer och tar dig i örat!

Erik: Men så är det, det är inte rätt att ha nike. Bill Gates skulle väl knappast ha en apple?!

Jag: Men va fan, okej om det hade varit DU som ägt adidas, då hade jag hajjat grejen, men det här är ju inte klokt. Jag blir fan irriterad.

Erik: ja men så e det!

Jag: Men om vi säger att du skulle få välja på ett par nike skridskor gratis eller ett par av okänt märke för 600kr, skulle du ändå inte ta nike skridskorna?

Erik: nä, då skulle jag betala 600kr för dom med okänt märke.

Då orkade jag inte disskutera mer för jag va så jävla arg.


Kan ni fatta hur MANIPULERAD och HJÄRNTVÄTTAD Erik e efter 7 år på adidas. Eller e det jag som e helt knäpp? Vad tycker ni andra? E ni lika lojala mot era företag??????

 
 
Cissi

Cissi

9 december 2008 13:29

haha men fan du är så rolig när du berättar så jag bara garvar ihjäl mig samtidigt som det är jobbigt förstås, det låter lite som min sambo som säljer reningsverk typ....det är det enda han tjatar om typ frågar folk vad har något sorts reningsverk jag menar hallå vem fan bryr sig hahahaa :)

Kram!

http://cisan.bloggagratis.se

 
Lisa med tindra

Lisa med tindra

9 december 2008 18:02

jag hade köpt nike skridskorna, vem bryr sig om vilket märke man har! =)

http://liselotte.cederblad.blogg.se

 
tiny

tiny

9 december 2008 18:44

åh va trött man kan bli eller hur.
killar och deras förbannade stolthet...släpp det erik!! =)
gumsan du har rätt att vara ledsen också ang senare inlägg, han ska finnas där som stöd och oavsett om det är viktigt eller inte så ska han lyssna och stötta, för dig är det viktigt så...
puss på dej!

http://tinylove.blogg.se

 
Therese med Anton och Wilmer

Therese med Anton och Wilmer

9 december 2008 22:18

Jag känner igen det där. Robban tycker vi ska flytta norr om stan för han har mest jobb där och firman har aldrig jobb söder om stan nästan. Det är precis som det han skulle ägt den och ingen tanke på att han kanske kommer byta jobb nån gång och då kanske han bara får jobb söder om stan haha ;)

http://tessan80.bloggagratis.se

 
(Mallans) Linda

(Mallans) Linda

10 december 2008 09:27

Det där är en sjukdom....

http://www.metrobloggen.se/linda135

 
Jossan

Jossan

15 december 2008 19:02

Jobbar ju på Stadium. Skridskorna är från Point Zero (stadiums egna märke) och eftersom Stadium säljer Adidas och Point Zero inte konkurerar med dem bprde han väl kunna ha ett par sånna skridskor ;)

http://josefinpettersson84.blogg.se

 
Helena

Helena

19 december 2008 19:02

hehe..haha...gud va roligt jag skrattar fortfarande. Gud va insnöad han är på sitt företag om du ursäktar. Men alla killar verkar tro att jobbet är allt och familjen kommer nr 2. Jag pratar av egen erfarenhet...den första tänkte hela tiden att han jobbar för att vi skulle ha det bra, men kärleken dog. Den andra han jobbar och jobbar men han kommer aldrig dit han vill...han står o stampar och trampar. Jag säger bara en sak...FAMILJEN är mitt allt och prio ett såklart.

http://helenasliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards