Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Visst lever jag!

Av Jessica - 26 oktober 2008 17:34

Igår hade jag inte tid att blogga. På förmiddagen va jag på adidasutförsäljningen from hell! SÅ-JÄVLA-MYCKET-FOLK!!! Och inte köpte jag mer än två tröjor heller. Vart mest att jag sympatiköade med mamma och carro. Men men. Barnen va hos farmor medans (efter som Erik jobbade) och när jag kom hem va dom så trötta att dom nästan somnade på golvet. Jag föreslog att vi skulle sova lite och det va varken Liam eller Engla sena med att haka på (öh, snacka om att farmor måste kört skiten ur kidsen, haha). I 2½ härliga timmar sov barnen och en av dom jag me. Den andra timmen passade jag på att fixa iordning mig inför kvällens middagar. Kl.17 inbefann vi oss hemma hos Eriks föräldrar för att fira hans pappa som fyllde 59 år. Jag va artig och smakade lite på den goda maten och en mini mini bit tårta innan det va dags att åka till Anna på tjejmiddag. Där åt jag en tortilla tacos och drack 2½ glas vin. Vi hade supertrevligt, men redan vid midnatt så gick jag och Linda hem. Jag känner att jag varit ute en del på sista tiden och orkade inte va bakis idag så därför togs detta beslutet om att va en torris och lämna tidigt.


Engla vaknade prick 04.17 (nya vintertiden) Erik e ju världens snällaset så han gick upp med kidsen (japp, Liam vaknade oxå) och jag sov till 06.59 Haha, sovmorgon :-D.

Det har märkts av idag att vi ligger en timma efter. Barnen sover t.ex redan :-o dom va sååå trötta!

Och i förmiddags när vi satt i bilen på väg till ica maxi så slocknade båda två. Erik va inte sen med att erbjuda sig att sitta kvar i bilen med sovandes barnen så kunde jag börja handla... ok! Gissa om det va skönt att strosa runt på maxi heeeelt ensam utan familjen :-D. 1½ timma senare va jag klar och då hade nyss familjen vaknat i bilen. Erik hade passat på att ta sig en lur han med.


Liam har fått en spiderman dräkt av Erik och gud va han älskar den! Han ville först inte ta av sig den när vi skulle ut.

Och Engla den tokan har fått dille på tomteluva! Jag (som är en planeringsmänniska som ofta e ute i ganska god tid, you know ni som känner mig) har ju redan fotat barnen i tomteutstyrsel till julkorten och efter det så älskar Engla luvan och vill ha på sig den utomhus. Gissa om folk glor, haha.


Nu på eftermiddagen har jag varit hurtig! Tillsammans med Carro så va jag på Constantins medeljympa. Skitkul! Helt i min smak, lite dansantare än ett vanligt trist medel.


Nä, nu måste jag duscha av mig svetten! Sen ska jag o Erik äta sallad med honungsgratinerad chevreost *slurp*

Hoppas NI haft en bra helg!

Puss o kram


Bilden nedan är från när jag skulle på tjejmiddag. OBS! Det är skugga på huvudet och inte en 10cm utväxt!!!

 
 
Ingen bild

Svinto78

26 oktober 2008 19:12

Vad fin du var! :-) Inte för att låta elak, men sa du inte att utväxten syns mindre när du är blond?! Du var ju nyss hos frissan menar jag...

 
Tove

Tove

26 oktober 2008 19:33

Du är ju så snygg tjejen som jag alltid skriver, och det är för att du verkligen är det!
Det där med vintertid känner jag igen 03.28 slog Ludde upp ögonen imorse och innan 4 var också Eddie vaken *suck* Nu sover alla mina älsklingar i soffan så vi får väl se när vi traskar upp imorgon!

http://masserandemamma.blogg.se

 
tiny

tiny

26 oktober 2008 20:43

så fort ja flyttar o får ännu närmre till gymmet så ska ja börja mitt nya liv o träna mig smal hahaha, kan juh alltid hoppas det går lika bra för mig som för dig!

http://tinylove.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards