Direktlänk till inlägg 21 oktober 2008

Lite kul!

Av Jessica - 21 oktober 2008 23:26

Kopierar och lägger in en ganska kul text som min kompis Anna mailade mig:


Kommer ni ihåg?

80-talet, visst är det ofattbart att:


Vi på fullt allvar trodde att
George Michael var hetero

Vi köade utanför telefonautomater
varje gång vi ville ringa hem

Hockeyfrillan fanns på var mans huvud
- gärna i kombination med en
synthtofs

Seglarskon betraktades
som 'klassisk' och 'tidlös'

En krusig permanent ansågs vara en trendig frisyr
- både på tjejer och killar

Dirty Dancing stjärnan Patrick Swayze
betraktades som supersexig

Ett Lycra-plagg vid namn 'Body'
(som knäpptes i skrevet med en konstruktion
som var fullkomligt ohanterlig, särskilt i
kombination med alkohol) hade en
naturlig plats i tjejernas garderober

Axelvaddar, ju större desto bättre,
gav oss en naturlig siluett

Mascaran inte skulle vara svart
utan ha samma färg som ögonen
- blå, grön eller brun

En bit kassler med ananasskiva betraktades
som exotisk och att alla maträtter som
innehöll ananas hette någonting med Hawaii

Den lyxigaste förrätten var räkcocktail
och den flottaste efterrätten glace au four

Vi fick inte hoppa på golvet när vi lyssnade på musik
- då blev det hack i skivan

Det fanns en särskild möbel att förvara skivspelaren på,
den kallades stereobänken.

Vi gick med i bokklubbar, skivklubbar och
samlade på receptkort som vi förvarade i speciella boxar.

Det gick rykten om att Michael och
Janet Jackson var samma person.

Det vita mirakelmedlet Tippex var
det enda sättet att åtgärda stavfel

Vi trodde att vi skulle få HIV vid blotta
anblicken av Jacob Dahlin och
Sighsten Herrgård

Tights och storskjorta var en naturlig kombination

Våra finaste tavlor förställde
kyssande par i solnedgång, gråtande clowner
och galopperande enhörningar

Vi gick och tränade med stringtrosor utanpå gympadräkten

'jag skriver en check' var en vanlig replik i shoppingsammanhang

Snabbmat var detsamma som 'en grillad med mos'


År 2008, du vet att du lever år 2008 när :

1. Du av misstag knappar in en pin-kod på mikrovågsugnen

2. Du inte har lagt patiens med verkliga kort på flera år

3. Du har 15 telefonnummer till en familj på 3 personer

4. Du skickar e-post till dem som sitter bredvid dig

5. Ursäkten för att du har tappat kontakten med gamla vänner är att du inte
har deras e - postadresser

6. Du har jobbat vid samma skrivbord i 4 år men för tre olika företag

7. Din chef klarar inte av att göra ditt jobb

8. Din lunch består av rå fisk som du äter med pinnar

10. Du ringer familjen för att höra om de är hemma medan du kör in i
garaget

11. All reklam på TV har en internetadress under

12. Du får panik för att du lämnat huset utan mobilen (som du inte hade de
första 20-40 åren av ditt liv) och måste åka tillbaka för att hämta den

13. Det första du gör när du kliver upp på morgonen är att gå 'online '
innan du hämtar kaffet i espressomaskinen

14. Du lägger huvudet på sidan för att le :)

15. Du läser detta och nickar och ler

 
 
Cissi

Cissi

22 oktober 2008 11:05

Haha ja jag la huvet på sne o skrattade iaf :)

http://cisan.bloggagratis.se

 
Tove

Tove

22 oktober 2008 13:27

Vad jag skrattade när jag läste din lista, och speciellt det sista punkten: 15. Du läser detta och nickar och ler.
Det är verkligen så sant!

http://masserandemamma.blogg.se

 
madde&wilmer

madde&wilmer

22 oktober 2008 18:53

kopierar denna text!!är allt bra med er?
kram

http://busprinsen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards