Direktlänk till inlägg 17 oktober 2008

Den fulla dagen!

Av Jessica - 17 oktober 2008 23:35

Idag har nästan varje minut varit fullbokad. Började morgonen med att som vanligt lämna av mina sötnosar på dagis. Satte mig sen på bussen till stan. Bra, under tiden hann jag plugga till tentan.

Kl.9.00 hade jag lycklats boka date med Mari (en gammal arbetskollega) trots att hon egentligen tyckte att det va waaaay för tidigt. Vi tog en morgonfika date på Waynes vid medis. Jättemysigt. Vi skvallrade och hade oss ett bra tag för att sen ge oss ut i butikerna för lite shopping :-) Blev en kjol och tröja från hm till mig. Osis pulver till håret för att göra det tjockare samt lite Kanebo produkter som reades i en lite parfymbutik. Bilder kommer imorrn :-)

Sen hade vår tid runnit ut, nu va det brottom för mig att hinna till skolan och dagens prov.

Det kändes som det gick bra, men som vanligt kommer man på efteråt 100 grejer som man borde skrivit. *grrr* jag hade ju kunnat skriva hur mkt som helst om inkontinens, men väl på plats blev det typ bara tre rader... jaja.


Jag hämtade barnen redan kl.14 och vi gick hem och mös. Erik slutade tidigt så vi bestämde oss för att ta en sväng till vårt andra hem, Ikea. Liam avskyr att va där så honom lämpade vi av hos mormor! Då fick då en massa timmar som dom kunde roa varandra med.

 Det va lugnt på Ikea. Hett tips om ni inte vill trängas, åk till Ikea en fredag kväll, ingen normal människa vill nämligen shoppa då.

På Ikea e det redan jul! Jättemysigt, men lite väl tidigt för mig att shoppa julgrejer, får bli en senare sväng för sånt.

Vi handlade iaf en massa nyttogrejer (bl.a. doftljus som luktar saltlakrits, vilken dröm för mig), servetter, en stoooooor blomma till min mormor, tavlellister, hyllor, grejer till kidsen osv. Och så köpte vi faktiskt en ny sängstomme! Vi har haft en från mio av märket Indo som vi tröttnat på. Vi la ut den + sängborden på blocke.se i förrgår och sängborde e redan sålda för 1000kr :-). Hur som haver, efter många om och men så enades vi om en Malm stomme. Skittrist, jag vet, men den duger så länge :-). Blev en i ek eftersom den inte finns i vitt.


Efter några timmar hämtade vi upp Liam. Han hade haft det så bra så med mormor. Dom hade varit i leksaksaffären där han tiggt till sig nåt lejon som ryter. Snälla mormor gav även varsin Baby born docka till Liam och Engla. Oj vad dom gillar sina dockor (yes, killar kan faktiskt leka med dockor). Engla har pysslat med sin docka hela kvällen, bytt kläder, blöja och matat med flaskan. Skitsött.


Nu sover hela familjen och strax e det min tur. Ahhhh, finns det nåt bättre än att sova?


frukost: mellanlatte och kykling macka med avokado och alfalfagroddar, vatten

Lunch: kycklingwrap, vatten

Middag: Två nävar chips (!) cola light

Övrigt: 2st morötter, en kaffe + cola ligt på provet, 4st vitar toblerone choklad.

 
 
Camilla

Camilla

18 oktober 2008 08:52

Den sängen är stilren o snygg! Fan va ni e bra på o göra affärer på blocket :-o Jag får aldrig nåt sålt för några pengar att prata om..!!
Nice med en förmiddag i stan! Håller tummarna för provet :-)
Ang vagnen så lånar vi den GÄRNA, tänkte va lite bökig o höra OM ni kan slänga in den på gymmet. Men bara om, annars så tvingar jag mamma o hämta den i krusis. KRAM

http://stjarne.blogg.se

 
Sandra

Sandra

18 oktober 2008 09:19

Åh,Malm sängstommen ska vi också köpa!!(har jag bestämt,hihi)Blir en i ek för oss också:-)Också sängborden(eller mer som en minibyrå me två små lådor)till:-)
Hoppas ni mår bra,hinner ju knappt kommentera för det har varit så fullt upp,sorry!:-(
Kram!!!

http://www.Oliversmamma.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

18 oktober 2008 09:36

haha ja malm stommen har vi oxå... haft några år nu så börjat tröttnat... Å som du säger... den é rätt trist!!!!

http://www.metrobloggen.se/annieexon

 
Emelie

Emelie

18 oktober 2008 09:46

Kul med IKEA!!! ser fram emot lite bilder sen!
Kramis

http://majasmamma.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards