Direktlänk till inlägg 16 oktober 2008

Nattvaka

Av Jessica - 16 oktober 2008 19:12

Oh lord! Vilken natt vi hade (jag o Engla , dom andra sov som grisar). Engla va vaken nästan precis hela natten förutom framåt småtimmarna då hon äntligen behagade stänga sina små ögon. Men vem vaknar då om inte Liam och han ska väcka alla med buller och bång och alla lampor tänds som strålkastare. Det sved i mina ögon och jag kan säga att jag GRÄT av trötthet! I en halvtimma låg jag och bara hulkade och snyftade mig. Jag va sååå trött! Och tanken på medicinlektion, mitterminssamtal, att Erik jobbar till 20 idag och att jag måste hårdplugga till ett viktigt prov vi har imorrn gjorde att tårarna bara fortsatte svämma. Jag kände mig död!

Men dagen överlevdes. Dock verkar  Liam haft en riktigt jäklig dag på dagis. Han har varit speedad, slagits,  farit runt i 190 och bara gjort rackartyg. Dagispersonalen va inte på gladaste humöret... :-(


Just förresten, på tisdag har jag och Felicia fått en tid till studiebesök på Astrid Lindgrens sjukhus lekterapi :-) Ska bli jätteintressant att få se.

Imorrn efter skolan ska vi försöka oss på ett litet ikea besök. Vi behöver några grejer, bla fästen så vi kan ha panelgardinerna fastsatta i taket. Det blir en trevlig grej att roa oss med en fredagkväll, barnen kommer tjoa av förtjusnng ;-).


Nu ska jag iaf sätta mig i soffan med min vård och omsorgs bok och träna på allt som har med urin, basala hygienrutiner, avföring, sänglägeskomplikationer osv att göra.


Frukost: latte

Lunch: Viktväktar låda, vatten

Middag: polarkaka med lite bregott och tonfisk

Övrigt: ett äpple, en liten latte, lite godis (hur skulle jag annars orkat hålla mig vaken? ;-))


 
 
Sofia

Sofia

16 oktober 2008 21:10

Åh vilken natt! Hoppas du får lite andrum i helgen! Man har ju såna dagar och nätter då man tänker att man inte orkar, men man har ju inget val.
Kram

http://edomopedosmorsa.blogg.se

 
Ingen bild

malin

17 oktober 2008 19:23

Hejsan, ser att du också pluggar till uska..
Jag med, klar om ett år.
Lycka till med dessa trevlig basala hygienregler
trevlig helg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards