Direktlänk till inlägg 8 oktober 2008

Bajskorvar

Av Jessica - 8 oktober 2008 18:38

Som jag skrivit förr så tycker jag att vi har såååå mycket i skolan. Det e ju för fasen "bara" en uska utbildning och ändå känns det som att ribban ligger så högt. Jag har pratat med lite klasskompisar och många tycker precis som jag. Jag hinner inte med nåt annat än att plugga (ja, blogga en snabbis då ;-)). Varken träna, titta på tv, städa, ta det lugnt, NADA hinns me :-( Jag känner mig deppig.


Appropå skolan, imorse ringde jag min chef på jobbet för att jag vill ha intyg på att jag är ett bra vårdbiträde inför valideringen. Min chef vägrade eftersom hon aldrig sett mig i tjänst (min mammaledighet trädde i kraft innan hon anställdes). Istället tvingades jag till ett jävulskt detektivarbete innan jag hittade min förra chef. Tydligen bosatt i Skåne numera. Och värst va att det tog en bra tid innan hon ens mindes vem jag va. Bra intryck man måste ha gjort.... Tillslut fick hon iaf upp en bild av mig och hon lovar att fylla i pappren om jag skickar dom till henne. Tack!


Nu ska jag rita bajskorvar i olika bruna nyanser och skriva varför dom har just den färgen dom har... det är till en gruppredovisning om sänglägeskomplikationer.... Kul va? Min grupp åkte på att göra om eliminationen. BAJS! Efter det ska jag fortsätta med mitt arbete om höger,- och vänsterkammarsvikt. Om jag är vaken när det är klart så kanske jag sätter mig breve Erik i soffan och försöker va social.


Ätit: (känner mig fet som en gris, har kommit på att jag verkligen inte mår bra av att äta, jag gillar att banta. )

Frulle: naturdiet rtd lattesmak, lite vatten

Lunch: sallad med mozarella och parmaskinka. vatten och mellan latte (gjord på lättmjölk)

Middag: (och det va ingen liten portion, Engla proppade nämligen i mig mat hela tiden, skyller allt på henne ;-))kycklingfilé med ungsbakade rotsaker, vatten.

Övrigt: en nektarin, en banan, ytterligare en latte.

 
 
tiny

tiny

8 oktober 2008 21:31

säg till om ja kan hjälpa dig med något, har också pissmycket men om det är något du undrar över så kanske ja kan avlasta i ditt lärande...puss och ta det lugn gumman, det går bra ändå, lovar dej! de testar er i början för att se hur många som är seriösa...

http://tinylove.blogg.se

 
Camilla

Camilla

8 oktober 2008 21:59

TACK för supergulliga kommentaren! :-) Jobbigt det där med skolan.. hoppas det är som Tiny skriver!
Du, jag KANSKE måste åka bort över helgen igen, är man välkommen att sova hos er en natt isf..?

http://stjarne.blogg.se

 
Sofia

Sofia

9 oktober 2008 09:19

Jag varnar dig innan du läser vidare: Nu kommer jag agera moraltant!
Jättefint att du går ner till den vikt du trivs med, jättebra jobbat! MEN: Nu är visserligen dina barn såpass små att de kanske inte förstår, men tänk på att de en dag kommer se att du byter ut mat mot bars osv och då kanske kommer vilja ta efter?
Kram!

http://edomopedosmorsa.blogg.se

 
Ingen bild

Svinto78

9 oktober 2008 10:46

Aaah, 4 nyanser av brunt?? Hahaha... :-D

 
Camilla

Camilla

9 oktober 2008 12:39

Vi ska ju lägga golvet i helgen, o då måste jag ju vara borta under dagen med barnen annars lär det inte gå så bra iom att vi måste tömma hela nedervåningen. Jag har försökt flörta med Jenny om vi får va där men de är ju alldeles nyinflyttade o har väl att stå i kanske.. Svårt o komma på nåt att göra typ hela dagen med Tilde! Så Johnny tycker vi ska sticka upp, för då kan han ju köra sent på kvällen också o visst det ligger ju nåt i det, för jag vill ju också få det klart! Samtidigt så har jag varit borta typ 3-4 helger i rad nu o det är ju lite segt.. Så jag har inte bestämt hur jag ska göra, men e inte så supersugen på att vara hos mamma.. Så det är om vi isf får sova hos er fred-lörd? För vi ska till Ulrika i S-tälje imorrn på dagen o då åker jag ju inte hem emellan. Men bara om det är ok för er!!! Vill inte tränga mig på!

http://stjarne.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards