Direktlänk till inlägg 7 oktober 2008

Validering!

Av Jessica - 7 oktober 2008 18:35

Tack för gulliga, peppande kommentarer :-)

Idag känns det lite bättre, jag har nämligen fått veta att jag nog kan få dispens och validera praktiken. Om några veckor ska vi nämligen ha APU inom åldringsvården. Jag har jobbat med det till och från sen 2000 förutom sista tre åren då jag varit mammaledig. För att få validera (slippa) praktiken måste man egn ha jobbat minst 1 år som vårdbiträde under senaste 2 års perioden. Det jobbet e verkligen nåt jag kan så APU:n har känts lite som nåt "onödigt" att göra.

Nu, om jag slipper praktiken,så kanske jag får tid över att plugga massa eller ev jobba lite och tjäna pengar ist :-).


Nu sover barnen! Liam va så trött att han somnade på hallgolvet efter dagis :-o Engla e lite krångligare på kvällarna. Hon vill helst inte sova. Och vällingen som förr gjorde henne sömnig verkar ist ge mer energi *suck*.


Förresten, måste berätta, nu e det ombytta roller här hemma (aldrig kan man få en lugn stund). Förr slog Liam Engla heeeela dagarna. Nu har han slutat nästan helt och hållet med det och det är ist Engla som slår Liam heeeeela tiden! Skitjobbigt! Men Liam e så duktig och slår inte tillbaks. Istället skriker han nej eller ropar på oss.


Om exakt 1 månad fyller Liam 3 år. Min lilla bebis börjar ju bli riktigt stor!!! Får se va vi ska ha för olika slags kalas... Man måste ju va ute i god tid och bjuda folk för att nån ska kunna komma.


Mat:

Frukost: hallon/banan/passion smoothie på lätt vaniljyoghurt, vatten

Lunch: thaiwok på grönsaker och kykling, lite biff, cola light

Middag: en fryst viktväktarlåda (det enda jag hinner tillaga), vatten.

Övrigt: 2st små latte, en naturdiet snackbar, lite morötter med örtsalt, en satsumas.


Just det, idag kom Englas kavatskor som jag shoppade på Tradera. Skiiitfina, ser helt oanvända ut!

 
 
Mona

Mona

7 oktober 2008 18:52

Åh vad skönt att du får validera. Jag förstår precis din känsla. Sista praktikerna jag hade kändes det mer som att jag jobbade gratis... tänk så mycket nyttigt du kommer få gjort istället :)

kram

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
Emelie

Emelie

7 oktober 2008 19:35

Så söta!!!! Blir perfekta i vinter!!!

http://majasmamma.blogspot.com

 
Cissi

Cissi

7 oktober 2008 19:59

Låter bra det där med att slippa praktiken om du kan det redan :)

Men du! Sover Engla länge på dagis eller? Kanske därför hon spökar menar jag...

KRAM!

http://cisan.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

7 oktober 2008 20:08

Fina skor! Måste också börja ta tag i det till Tilde.
Håller tummarna för att du slipper APUn! :-)

http://stjarne.blogg.se

 
Sandra

Sandra

7 oktober 2008 22:55

Fina stövlarna var!!:-)
Så Liam fyller också år i november alltså?:-)
Min "bebis" fyller 4 den 10 november!:-0Vart f*n tar tiden vägen undrar jag???:-)
Kram på dig!!!

http://Oliversmamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards