Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

PANK!

Av Jessica - 3 februari 2009 12:16

På vägen hem från skolan tänkte jag stanna på Konsum för att köpa tamponger. Som tur var ringde jag min bank innan och kollade mitt saldo. Jag vart inte lite deprimerad när den datoriserade rösten sa: du har en krona och 38 öre på ditt konto. 1 ynka krona! Får man ens ett Jenka för det i dagens läge?

Suck,  vart finns nu min räddande ängel? Tur att Erik har lite kvar på sitt konto så vi kan överleva.


Det har varit en riktig dipp i mitt liv ett tag! DÅLIGT med pengar,  krångel med Liam, dåligt med tid, sjukdomar, kallt väder, veligt om jag vill gå min utbildning.... Ghaaa. Men jag e övertygad om att det snart vänder. Enligt en lyckoforskare så måste man efter ungefär 3 månaders lycka hamna i en dipp för att sen ta sig upp och återigen vara lycklig (man kan aldrig vara lycklig i mer än max 3mån i sträck enl. den här forskaren, lite jobbigt att höra tänker jag. För om man varit lycklig en längre tid och tre månaders gränsen börjar närma sig så vet man ju att snart tar lyckan slut. Eller???) Jag har iaf några saker att se fram emot:

* möte med dagis i eftermiddag om Liam

* tjejkväll med syrran på lördag

* Ev åka skidor med Erik nån helg framöver

*VÅREN!!!!!!!!

*SOMMAREN!!!!!!

*värmen

*Billigare elräkning såfort kylan släpper (varning: köp inte ett hus med enbart direkverkande el. På 70talet va det vinstgivande, men idag blir man ruinerad!!!)

*Ljuset

*fettisdagen 24/2 då jag får äta så mycket jag vill :-D SEMLOR!

 
 
camilla

camilla

3 februari 2009 14:34

gumman, jag vet hur det är!! fan e också less på att ha ont om pengar. det är deprimerande! men du, kan du inte söka fullt studiemedel + pengarna du får av din farmor då så blir det ju lite mer. skit samma om det blir studielån, e ju så bra amortering på de! man måste ju känna att man kan leva undertiden också..
skickar en MEGA kram iaf!! som vi sagt hundra gånger förut, SÅÅÅ SYND att vi inte bor närmre :-(

http://stjarne.blogg.se

 
Mona

Mona

3 februari 2009 15:19

Åh vad jag lider med dig, det finns inget värre än att ha dåligt med pengar. Visst vet du att januari brukar ha extra mycket räkningar, typ allt ska betalas. Det går mot ljusare och bättre tider. Ni har inte funderat på att konvertera om värmen??

Härligt att det går bra för dig men inte får du säga att vi är knasiga för det!!! ;)

kramar

http://mittimitliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie

3 februari 2009 18:49

Tycker ni ska kolla upp vårdbidrag! Vanligtbatt man får 1/4 till 3/4 då man har ett barn med t.ex Adhd, nu är väl Liam kanske för liten för att ha fått en diagnos(kanske inte har någon heller?), men ni kan trots det söka vårdbidrag

 
Ingen bild

Jessica

3 februari 2009 19:10

marie: tack så jättemkt för tipset. helt klart värt att kolla upp!
kram

 
MissC

MissC

3 februari 2009 23:41

Hade vi inte haft dåliga tider så skulle vi inte uppskatta de bra lika mycket.. ;)

Elräkningar ja, håller klart med där!!
Vi bor i ett hus byggt -72 dyra elräkningar!!

http://missc.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards