Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Söndag, veckans näst sämsta dag!

Av Jessica - 1 februari 2009 18:27

Dagen har varit sådär...


Har pluggat en massa med världens tråkigaste uppgift om socialtjänstlagen. Gud va jag avskyr lagar och paragrafer.


frukost: en rostad macka, latte

lunch: grillad kyckling, ungsbakade rotsaker, grekisk sallad, vatten

Middag: en macka, vatten

Övrigt: latte, en biskvi, lite mörk choklad med havssalt. Faktiskt skitgod :-)


Imorrn blir det quickstart! :-)

 
 
Ingen bild

Marie

1 februari 2009 19:33

Läsr din blogg lite då och då.
Jag har tidigare jobbat som specialpedagog på barnhabiliteringen.
Ni vet väl om att ni kan få schematavla+ bilder utskrivna som hjälpmedel?
Ni har också rätt att få en specialpedagog som kommer hem till er för att hjälpa er strukturera upp erann vardag.
Hör av dig om du funderar över något?

 
beach 2009

beach 2009

1 februari 2009 20:13

haha Jessica, inte vet jag om jag känner mig vidare läcker sådär på morgonen. Jag blev bara så less på att visa ett "perfekt" yttre hela tiden...

Hur känner du inför din quickstart då? är du laddad? Jag trivs riktigt bra med viktklubb än så länge. men det är ganska svårt att komma upp i alla kalorier...

kramar

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

1 februari 2009 21:40

Hej...Hoppas du får en bra dag imorgon...
stor kram

http://leonletizia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jessica

1 februari 2009 21:48

tack tjejer!

Marie: å vad bra att veta! Tack för infon. Det är det som e så svårt, man vet inte riktigt vilken hjälp man skulle kunna få. Jag upplever att det är rätt svårt, att man får kämpa för att nån ska lyssna och hjälpa oss. Problemet med Liam är så mycket mer komplicerat än jag skriver i den här bloggen...
kram

 
Ingen bild

Marie

2 februari 2009 18:10

jo, det förstår jag! Sen blir problemen som vardag.
Ni har också rätt till avlastning, typ att någon i eran familj kan bli stödfamilj där Liam kan vara t.ex en helg i månaden.
Sen kan eran kurator hjälpa er att söka vårdnadsbidrag, ni lär inte få fullt men lite är bättre än ingenting. Har hjälpt föräldrar att söka det, kom ihåg att ta upp ALLT, saker som går sönder som blir merkostnader, extra tillsyn mm.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards